بهترین روش نورپردازی مهمانی ها و جشن ها

بهترین روش نورپردازی مهمانی ها و جشن ها

بهترین روش نورپردازی مهمانی ها و جشن ها

نورپردازی مهمانی ها در هتل ها و سالن هادر کنار ساخت استیج رقص می توانند فضای جذاب و زیبایی را به وجود بیاورد و نورپردازی های متنوع می تواند فضای بسیار زیبایی را به محیط ببخشند. در این مقاله روش های اصلی نورپردازی و اجزای مورد نیاز آن بپردازیم.

روش های نور پردازی در مجالس

نورپردازی در مجالس ها بسیار زیبا و جذاب هستند. البته طراحی نورپردازی توسط متخصصان نورپردازی جذابیت به خصوصی را به وجود می آورند و از جمله انواع نورپردازی اشاره می کنیم :

  • نورپردازی مستقیم
  • نورغیر مستقیم

نورپردازی مستقیم

منظور از نورپردازی مستقیم این است که نور مستقیم روی اجسام و دیگر فضاها می تابند.

نور غیر مستقیم

در این نوع نورپردازی نور مستقیم به اجسام نمی تابد ابتدا به سقف یا دیوار و زمین تابیده می شود و باعث ایجاد فضای آرام و دل نشین در مهمانی می شود.

استفاده از رنگ های مختلف نور

استفاده از رنگ های بسیار در مجالس باعث  سرزندگی و شادابی در مهمانی ها می شود. رنگ قرمز و نارنجی که حس گرما و انرژی را در مردم ایجاد می کند. رنگ سرد آرامش و سکوت را در مهمانی ها  ایجاد می کند.

استفاده از نورهای ال ای دی

روش های دیگر نورپردازی نورهای ال ای دی می باشد که بسیار جذاب تر و پیشرفته تر می باشد. و این نوع از نور به دلیل تغییر در شدت نور و یا رنگ شکل و الگو مختلفی را به وجود بیاورد. هالوژن کلاسیک و هالوژن لاکچری نورپردازی بسیار زیبایی را در مهمانی ها ایجاد می کند.

نورپردازی موقت

در برخی مواقع بعضی از محیط ها باید از نورپردازی موقت استفاده شود که عبارتند از استفاده از شمع ها که فضای رمانتیک و زیبایی را به و جود می آورند.

نورپردازی از نوع uplighting

این روش نورپردازی رو به سمت بالا می گویند از جمله نورپردازی حیاط منزل و نورپردازی ساختمان که نور به دیوار ها و سقف تابیده می شود.

مزایای نورپردازی uplighting

  • باعث ارتفاع و عمق بیشتر با این نورپردازی دارای عمق و ارتفاع بیشتری می شود و فضا و محیط بزرگتر به نمایش گذاشته می شود.
  • بزرگ شدن اجزای فضا: با این نوع نورپردازی طرح های روی دیوار بزرگتر و برجسته تر نشان داده می شود .اگر به صورت عمودی تابیده شو د بر روی سقف طرح ها و جزییات به صورت بی نظیر و فوق العاده ای به نمایش گذاشته می شود
  • با تغییر رنگ نور فضا زیبا تر می شود محیطی بسیار آرام ایجاد می شود و در روحیه میهمانان تاثیر به سزایی دارد.

روش های مربوط به لیزر ها در نورپردازی

  • لیزرها در میهمانی ها بسیار جذاب و زیبا هستند.
  • لیزرها نورهای با رنگ های مختلف به مجالس انرژی زیادی می دهد.

انواع لیزرها

  • لیزر تک رنگ مثل قرمز و آبی
  • لیزر چند رنگ یعنی تابش ترکیبی از رنگ های مختلف
  • لیزر متحرک : حرکت لیزر به صورت عمودی و افقی و باعث الگوها وشکل های مختلفی می شود.
  • لیزری که الگوی خاص مثل قلب و اشکال هندسی و ……
  • لیزرهایی با نرم افزار های خاص الگو های مختلفی ایجاد کرد.

اجزای نورپردازی در جشن ها

نور پردازی در جشن ها بسیار رایج و مهم است و با تولید رنگ های مختلف و الگوهای زیبا جذابیتی منحصر به فردی را ایجاد می کند

بلک لایت

در نورپردازی پارتی و مجالس استفاده می شود و ویژگی ان ایجاد رنگ های مختلف و تغییر در شدت نور و با این ویژگی ها فضاهای داخلی و خارجی را جذاب تر می کنند و همچنین بلک لایت  دارای مصرف انرژی پایینی دارد و عمر طولانی دارند و هم چنین به دلیل اسان بودن کنترل ان نسبت  به ابزارهای نورپردازی دیگری طرفدار بیشتری دارند.

از جمله نورپردازی بلک لایت ها در پارک ها وفضای عمومی و مجالس و نمایشگاه و رستوران استفاده می شود.

رقص نور

رقص نور یکی از دیگر از انواع نورپردازی می باشد. رقص نور با روش های جدید نور به عنوان یکی از اجزای اصلی حرکت های هنری استفاده می شود. در نورپردازی پارتی شور و هیجان بیشتری را به وجود می آورند. رقص نور در فضای تاریک استفاده می شود. دستگاه های تولید افکت نوری و چراغ های نورافکن می تواند برای تولید رقص نور استفاده می شود.

مزایای رقص نور

در اجرای رقص نور میهمان ها یا همان رقاصان حرکات یا رقص خود را با تغییرات نوری رقص نور هماهنگ می کنند. این تغییرات نوری همانه افکت های ویژه حلقه ایی یا متحرک و تغییر شدت نور می باشد. رقص نور مراسم ها بسیار جذاب و خاص تر می کند و تجربه ایی دلنشین وبی نظیری برای تماشاگران ایجاد می کنند.

حرف آخر

استفاده از انواع نورپردازی در کنار استیج رقص در مراسم ها بسیار موثر و عالی بود و از مهمترین کارها  در برگزاری مراسم ها می باشد و استفاده از هالوژن کلاسیک و هالوژن لاکچری فضای زیبایی را به وجود می اورند و مراسم های با شکوهی را اجرا می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *