انواع تلویزیون های شهری

انواع تلویزیون های شهری

انواع تلویزیون های شهری در شهر به چشم می خورد. تلویزیون های شهری از نظر کاربرد به دو دسته تقسیم می شود:

تلویزیون های شهری فضای باز:

به اون دسته از تلویزیون ها گفته می شود که در فضاهای باز مثل پارک ها و فرودگاه ها و چهارراه ها و بزرگراه ها استفاده می شود و یکی از ویژگی های بسیار مهم آن ها ضد ضربه و ضد آب بودن آنها است و برای اهداف تبلیغاتی ساخته و اجرا می شود.
ارسال پیام به این نوع تلویزیون ها از طریق فیبر نوری و آنتن های مخابراتی صورت می گیرد.

تلویزیون های شهری در فضای بسته:

در فضاهای بسته نظیر تالارها و سالن های کنفرانس و مترو و سالن فرودگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد و مقاوم در برابر بسیار پایین بارش باران و برف نیستند و قیمت آن ها نسبت به تلویزیون های out doorتر است.

ساختار پیکسلی

مشخصات فنی و انواع تلویزیون های شهری را عامل های مختلفی تعیین می کند که مهمترین آن ساختار پیکسلی آن ها هستند.
ساختار پیکسلی تلویزیون های شهری به دو دسته تقسیم می شود:

تلویزیون شهری

حروف RGB: یعنی هر پیکسل از یک ال ای دی قرمز و یک ال ای دی سبز و یک ال ای دی آبی تشکیل شده است.

حروف 2RGB: یعنی هر پیکسل از دو ال ای دی قرمز و یک ال ای دی سبز و یک ال ای دی آبی تشکیل شده است که کیفیت تصویر بهتر می شود.
هرچه فاصله پیکسل ها نسبت به هم بیشتر باشد وضوح تصویر کمتر است و هرچه قدر فاصله پیکسل ها نسبت به هم کمتر باشد وضوح بهتر و با کیفیت تری، داریم.

نحوه راه اندازی

یکی دیگر از عواملی که تلویزیون های شهری را از هم مجزا می کند نحوه ی نصب و راه اندازی آن است که به دو دسته تقسیم می شود:

به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین

آنلاین : منظور از آنلاین این است که باید همیشه یک کامپیوتر یا سیستمی روشن باشد و اطلاعات لازم را به تلویزیون های شهری بدهد تا تصویری را به نمایش بگذارد.

آفلاین: منظور از آفلاین بودن این است که برای راه اندازی تلویزیون ها از برد های کنترلی خاصی استفاده می کنند که برای پخش، فیلم یا هرتصاویری را بدون نیاز به کامپیوتربه نمایش می گذارد.
درتلویزیون های شهری آفلاین ابتدا فعالیت تلویزیون توسط سیستم یا کامپیوتر طراحی می شود و به تلویزیون منتقل می گردد که دیگر نیازی به کامپیوتر نداشته باشد.

ابعاد و اندازه تلویزیون های شهری

برای ابعاد و اندازه تلویزیون های شهری معیار و یا اندازه ای وجود ندارد و براساس نیاز و بودجه مشتری ساخته می شود.
اندازه تلویزیون های شهری براساس میلی متر محاسبه می شود، به فاصله بین پیکسل ها دات پیچ گفته می شود.
تلویزیون های شهری که دات پیچ آنها  1،5،2،10 باشد دراندازه های 64 در64 سانتی متر ساخته می شود که نسبت ابعاد آن باید 9 به 16 باشد.

ساخت تلویزیون های شهری

در ساخت تلویزیون های شهری پیکسل ها به شکل مربع یا مستطیل ساخته می شود که هر چه این پیکسل ها به همدیگر نزدیک تر باشند کیفیت تصویر بهتری خواهیم داشت .

شما می توانید جهت مطالعه بیشتر در مورد شرکت سازنده تلویزیون (نمایشگر شهری Urban Tv) به سایت آذین نور مراجعه کنید.

تلویزیون شهری

انواع دات پیچ ها

همان طور که گفته شد به فاصله از مرکز یک ال ای دی تا مرکز ال ای دی دیگردر تلویزیون های شهری را دات پیچ گفته می شود یا به عبارتی فاصله بین پیکسل ها را ماژول دات پیچ می گویند.
دات پیچ را با عدد p و برحسب میلی متر محاسبه می کنند. برای مثال P8 بیانگر تلویزیون های شهری است که فاصله ی ال ای دی ها و پیکسل ها از همدیگر 10 میلی متر است.
هرچه فاصله دات پیچ ها کمتر باشد، تراکم پیکسلی بالاتری را در هر متر مربع ایجاد می کند و هر چه فاصله ی ال ای دی ها نسبت به همدیگه کمتر می شود، کیفیت و رزولیشن بالاتری دارد.
هرچه ارتفاع از زمین کمتر باشد باید فاصله ی ال ای دی ها ازهم کمترباشد (یعنی از دات پیچ کمتری استفاده کنیم) تا کیفیت تصویر بهتری را داشته باشیم.
هم چنین درارتفاع های زیاد هرچه فاصله ی ال ای دی ها ازهم بیشترباشد باید از دات پیچ بیشتر استفاده کنیم چون فاصله تلویزیون های شهری با مخاطب (فاصله ی خالی) بین ال ای دی قابل رویت نیست.

اجزای تشکیل دهنده تلویزیون های شهری :

ماژول LED:
ماژول ها از قطعه های مکعبی تشکیل شده که در آن پیکسل ها در کنارهم قرارگرفته اند و از کنارهم قرار گرفتن ماژول ها کابینت ها را به وجود می آورند وکابینت ها کاملا مستقل از یکدیگر هستند و اگر این کابینت ها در کنار هم متصل شوند هماهنگ با یکدیگر عمل می کنند و تلویزیون های شهری ایجاد می شود. ولتاژ مورد نیاز ماژول ها توسط چندین منبع تغذیه تامین می شود.

ماژول LED مهم ترین قسمت تلویزیون های شهری می باشد و یکی از عوامل مهم در کیفیت تلویزیون های شهری را دارد.ماژول ال ای دی در ابعاد و تراکم های مختلفی تولید می شود هر چه تراکم ال ای دی ها در ماژول ها بالاتر برود تصویر با کیفیت تری ارئه می دهد.

منبع تغذیه:
منبع تغذیه، انرژی مورد نیاز تلویزیون های شهری را تولید و برق  AC شهری را به DC تبدیل می کنند.
اجزای ال ای دی با ولتاژ 5 ولت کارمی کنند.
منبع تغذیه باید متناسب با کاربرد ماژول های ال ای دی باشند.

 

کارت کنترل:
کارت کنترل اطلاعات را از اپراتور دریافت و برروی ماژول های ال ای دی به نمایش می گذارد.
کنترلرهای آنلاین در تلویزیون های شهری مورد استفاده قرار می گیرد و از 2 قسمت گیرنده و فرستنده تشکیل شده اند.

ویدیو پروسسور:
دستگاهی است که برای هدایت و کنترل محتواهای تصویری نمایش داده شده روی تلویزیون های شهری استفاده می گردد.
درواقع رابط بین ورودی های تصویر و نمایشگر ال ای دی می باشد.

سازه:
سازه تلویزیون های شهری باید طوری طراحی و ساخته شود که نیرویی که تلویزیون های شهری به سازه وارد می کند مقاوم باشد و هم چنین فضایی برای تعمیرات و تعویض قطعات در نظر گرفته شود.

سیستم سرمایش :
قطعات تلویزیون های شهری در حال اجرا تولید گرما می کنند واگر این گرما از داخل اتاقک تلویزیون های شهری بیرون نرود به سیستم آسیب می رسانند و باید از کولرهای گازی صنعتی استفاده شود که آسیبی به سیستم نرسد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *